fbpx

Cum alegi strategia potrivită pentru Google Ads

Te ajută să-ți livrezi reclamele cui trebuie, îți permite să-ți gestionezi costurile, măsoară succesul campaniei tale și te lasă să faci ajustările necesare – acestea sunt marile avantaje ale sistemului Google Ads, un Aladin online, gata să-ți asculte poruncile și să-ți urmeze planurile. 

Tot ce ai de făcut este să-i dai comenzile potrivite. Lucru nu chiar ușor, e adevărat, în contextul permanentei schimbări a algoritmilor Google. 

Tocmai de aceea, ai nevoie de o strategie. Îți propunem o procedură simplificată, potrivită pentru conturi mici și medii, alocate publicității online. 

 

  1. Definește-ți obiectivul de business 

Vrei să-ți crești afacerea, să-ți reduci costurile de publicitate? De răspunsul tău depinde tipul de campanie Google pe care o vei contura.

  1. Stabilește indicatori de relevanță performanți

Fiecare afacere are propriile praguri de atins, în funcție de obiectivele de business. Te-ar putea interesa, de exemplu, cât te costă să aduci un client nou. 

  • Evaluează-ți campaniile în derulare

Câți bani dai pe anunțurile sponsorizate, pe ce tip de campanie consumi bugetul și, mai ales, cu ce eficiență?

  1. Fixează ținte pe termen mediu și lung

Poți visa la scară mare, dar nu uita să fii realist! Să crești într-un an volumul vânzărilor cu 30% este un obiectiv onorabil și realizabil, de altfel, dar nu dacă ți-l propui în luna noiembrie a anului respectiv! 

Odată ce ai parcurs acești pași, este timpul să decizi ce campanii Google urmează să activezi.

Brand Awareness sau Lead generation? – aceasta e întrebarea

Brand Awareness – acestea sunt campaniile Google Ads care ajută la popularizarea unui brand. Menirea lor este să „lumineze“ brandul, să-l facă vizibil și atractiv. Ceea ce, pe termen lung, se traduce în vânzări.

Un sondaj din 2019 arată că 81% dintre consumatori simt că trebuie să aibă încredere în brandul pe care îl cumpără, iar 51% dintre cumpărători îl recomandă mai departe, atunci când le-a câștigat încrederea. 

Avantajul unei campanii de brand awareness este că te ajută să construiești o relație de lungă durată cu clienții tăi. Dar ca orice relație semnificativă, ea cere resurse: timp, bani și creativitate trebuie investite, pentru ca potențialii clienți să îți cunoască brandul, să se simtă legat de el și să-l iubească. Studiile arată că este nevoie de minim 5-7 expuneri la brand, pentru ca un consumator să-l recunoască. 

Așa că, odată ce ai decis că brand awareness este campania pe care o dorești, fii consistent în derularea ei. Altfel, efortul tău va fi fost în zadar.

 

Lead Generation – acestea sunt campaniile Google Ads concentrate pe vânzări. 

Scopul lor este să atragă atenția consumatorilor asupra produselor și serviciilor tale și să-i determine să le cumpere. 

Oamenii de marketing și de vânzări își dispută teritorul când este vorba despre lead generation și vei găsi sintagma asociată mai multor categorii – earned, owned și paid media

Când vorbim despre publicitate generatoare de leaduri, modelul cel mai simplu este PPC – Pay per click, care este fix ceea ce spune: în campania ta, plătești pentru fiecare click obținut, în parte. PPC este foarte util în campaniile de tip lead generation, pentru că îți permite să folosești anumite cuvinte cheie și să retargetezi campania odată ce ai atras deja curioși pe site-ul tău (asta și politica de cookies îți explică de ce te simți cel puțin o vreme urmărit de un brand, după ce ai intracționat prima oară cu el).

Într-o campanie de tip lead generation, însă, o mare importanță o are și SEO – de fapt, aceasta este primul pas pe care ar trebui să îl faci înainte de a lansa o campanie de generare de leaduri.

Vezi aici cum am ales strategia de Google Ads pentru unul dintre clienții noștri, obținând performanțe notabile după doar câteva săptămâni și fără cheltuieli suplimentare!